torsdag 21 april 2011

Restart!!! 21/4 Skärtorsdag.



Har efter många månaders skrivkramp som uppstått efter flera anledningar och en av dom har varit förlusten av mina underbara hästar som ploppar upp med jämna mellanrum och jag får ingen struktur på hur jag ska börja . Har fått lite påstötningar om en lite mer aktiv blogg och ska försöka ta upp den igen.

Nu när våren är här så är saknaden ännu mer påtaglig och det blir många funderingar om varför och förlusten är bara så jobbig.

Försöker dock att vända det till nått positivt (hur man nu kan göra det) för att jag ska klara av att facea faktum att Eyla och Pilguttagumman faktiskt inte finns här mer.
Lägger nu min "häst"energi på hundarna och arbetet med att bygga upp det som ska bli vårt nya driv i tillvaron :-) nämligen den NYA ladugården och dess innevånare ;-).

Jag bara krasst börjar med dagens datum 21/4 2011.

Vaknade halv nio ;-) ....sovmorgon mmmmhelt underbart. Fixade kaffe och slog mig ner i utemöblerna på trappen. NJUTA Kallas det !!

Hälsade på Monica i Sundbholm samtidigt som vi köpte Hammartorps underbara lax som vi bjöd på i kväll, alla barn och Annika var här och det blev jättetrevligt. Men jösses vad tyst det blev när dom åkte hem ;-).
Var över till Meril med hundmat och passade på att träna Zoe och Joey .


Första gjutningarna i ladugårn är gjorda :-) för roboten, den breda spaltgången och kulverten. Andreas och Johan ligger bra med i grundarbetet så dom fick ledigt i helgen av snickarna. Är mäkta imponerad av deras jobb!!!!


3 kommentarer:

  1. Välkommen tillbaka tll bloggen!

    SvaraRadera
  2. Tack! Nu ska jag verkligen försöka :-))

    SvaraRadera
  3. Välkommen tillbaka! Det ska bli roligt att följa ert bygge och så är det kul att du är igång igen.

    SvaraRadera